Otázky a odpovědi

  • Úprava pravidel Blokové výjimky od 1. června 2010

 

Koupili jsme si nové auto. Od známých jsme slyšeli, že s ním nemusíme jezdit na opravy a servis pouze do autorizovaného servisu.

Máte naprostou pravdu. Vše řeší nová bloková výjimka – nařízení Komise EU (461/2010), která je v platnosti už od poloviny loňského roku. Zákazník se může sám rozhodnout, kde bude své vozidlo opravovat a nechávat provádět údržbu a tím ovlivnit náklady na údržbu a opravy vozidla. Výjimku tvoří vozidla, která jsou v majetku leasingových společností, kde proces oprav může být upraven leasingovou smlouvou, smlouvou o operativním leasingu apod.

 

Můžeme využívat služeb nezávislého autoservisu i pro záruční opravy?

Odpověď na tuto otázku je třeba rozdělit do dvou rovin. Pokud na vozidle vznikne jakákoliv vada způsobená procesem výroby vozidla, vadným nebo nefunkčním dílem, opravu lze provést výhradně v autorizovaném autoservisu, jménem výrobce vozidla a na jeho náklady.

Pokud se jedná o pravidelnou nebo běžnou údržbu, výměnu dílu, který podlého opotřebení, např. brzdové destičky, kotouče, apod. je možné ji provádět i v neautorizovaném servisu.

Majitel vozidla by měl dodržovat servisní intervaly, trvat na řádném vedení záznamů v servisní knížce a na použití náhradních dílů v originální kvalitě.

 

Co mám dělat v případě, kdy jsem jezdil do neautorizovaného servisu, pečlivě plnil všechny záruční podmínky a autorizovaný servis přesto odmítne uznat mou reklamaci?

Značkový servis nesmí odmítnout uznat reklamaci na vozidle pouze z důvodu údržby vozidla v neznačkovém servisu. Nařízení Komise EU č. 461/2010 jasně říká, že výrobce vozidla nesmí podmiňovat zákonnou, ale ani prodlouženou záruční lhůtu výrobce tím, že zákazník musí provádět veškeré opravy a servis v síti autorizovaných servisů. Pokud ano, doporučujeme veškerou komunikaci vést prokazatelně např. písemně. Břemeno dokazování o provádění nekvalitní údržby a použití nekvalitních dílů je na straně autorizovaného servisu.

 

Zdroj: SISA SDRUŽENÍ IMPORTÉRŮ A VÝROBCŮ SOUČÁSTÍ AUTOMOBILŮ A SERVISNÍ TECHNIKY, http://www.sisa.cz/cs/informace-a-dotazy#koupili-jsme-si-nove-auto

 

  • Kdy jsou povinné zimní pneumatiky

 

Zákon obecně stanovuje, že zimní pneumatiky jsou povinné od 1. listopadu do 31. března v momentě, kdy je na silnici sníh, led či námraza, nebo se dá předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že se během jízdy sníh či náledí a námraza objeví.

 

 

 

AKTUÁLNĚ

01.11.2019 00:00

Zimní pneumatiky jsou povinné od 1. listopadu do 31. března v momentě, kdy je na silnici sníh, led či námraza, nebo se dá předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že se během jízdy sníh či náledí a námraza objeví.

01.04.2018 00:00

Provádím kompletní servis autoklimatizace osobních automobilů pomocí nejnovější plničky klimatizací značky WüRTH Coolius 1000.

Cena STANDARDNÍHO servisu klimatizace je 450 Kč (doplnění chladiva R134a cena  1 g/2 Kč) . V ceně je zahrnutý kompletní servis klimatizace, a to:

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu klimatizačního systému,
  • odsátí starého chladiva,
  • odsátí oleje ze systému,
  • vakuování chladícího okruhu,
  • likvidace vlhkosti v chladícím okruhu,
  • kontrola těsnosti systému,
  • naplnění nového oleje do okruhu systému,
  • kontrola funkčnosti a chlazení.

01.02.2017 00:00

Provádím zvednutí podvozku ŠKODA Octavia I až o 3,5 cm nyní za akční cenu 2000 Kč a ŠKODA Octavia II za cenu 3000 Kč. Dále provádím zvednutí podvozku i značky Volkswagen. Pro další informace mne kontaktujte.

Kontakt

Jiří Polívka pneuservis & autodílna
IČ 87924102

Biskupice 5
BISKUPICE
PSČ 798 12
pošta Kralice na Hané

okres Prostějov

+420 774 140 167

www.jiripolivka.cz
polivkaj@centrum.cz